Известие

Collapse
No announcement yet.

Диодни крушки - свети все едно няма лампа!?!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Диодни крушки - свети все едно няма лампа!?!?

    ....Значи проблема е следния, и понеже си нямам много хабер от електроника, искам да питам следното - зех си лексус тип задни стопове, и съответно започнах да си поръчвам и от диодните крушки за габаритите първо, днес дойдоха и жълтите за мигачите - обаче светва лампата на таблото, все едно има изгоряла крушка......убих се да свалям и махам крушки, пробвах всичко, ту с едните, ту с другите, докато установя че лампата светва, само когато сложа диодна крушка - иначе и тя, и другите си светят нормално - никакви ядове - сега предполагам че като сложа и на стоповете, тая лампа ще свети при всяко натискане на педала, и ще ме вбесява яко....
    Някакви идеи защо се получава така??????
    "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
    F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

  • #2
    Вероятно по едно резисторче ще оправи нещата. Но не би трябвало, все пак тия крушки за коли са правени, най-вероятно си имат градени.
    Mitsubishi L200 2.5D (115 hp)
    Alfa Romeo 156 2.4 jtd (136++hp)

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от crocodil Покажи съобщение
      Вероятно по едно резисторче ще оправи нещата. Но не би трябвало, все пак тия крушки за коли са правени, най-вероятно си имат градени.
      Нямат си. Диодите нямат съпротивление и все едно има иазгоряла крушка. Вмести дидоди си вземи на филипс хубави крушки и си карай работата
      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

      Comment


      • #4
        без съпротивление освен всичко друго диодите ще гръмнат бързо
        така че слагай
        но съпротвирението НЕ се слага на око
        трябва да се сметне
        Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

        Comment


        • #5
          Добре, ама май става въпрос за лампа, която е с нормалния цокъл и е направена за 12V, къде ще се сложи това съпротивление?
          Mitsubishi L200 2.5D (115 hp)
          Alfa Romeo 156 2.4 jtd (136++hp)

          Comment


          • #6
            Съпротивлението къде трябва да се монтира - на клемите на крушката, или може и на жичките преди тях......питам щото ще ми е по лесно да го тресна малко преди крушките, иначе ще е приключение.....
            "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
            F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от crocodil Покажи съобщение
              Добре, ама май става въпрос за лампа, която е с нормалния цокъл и е направена за 12V, къде ще се сложи това съпротивление?
              Мдам, диодните крушки са с доста по-голямо съпротивление от обикновенната и компютъра я отчита за изгоряла.
              А за резистора... ще трябва да играе поялника... заголва се кабела малко преди буксата, запояваш, изолираш и гУтоФ... само че има един недостатък - ако утре ти изгори диодната крушка (което м/у другото е мноооого малко вероятно) няма да ти светне контролната лампа.
              Съпротивлението можеш и "на око" да го подбереш, т.е. слагаш, включваш и гледаш дали спира да ти свети чек-лампата... обаче трябва да внимаваш с мощността на резистора, че като му пуснеш повечко ток почва да грее.

              Мощността се смята по формулата: P = U*I
              Напрежението [U] е ясно: ~14V
              A тока [I] смяташ по формулата: I = U/R,
              където [R] е подбраното "на око" съпротивление.
              Пример: Ако чек-лампата спре да свети при съпротивление 100 Ом-а, значи тока ти е: I = 14V / 100 Om = 0,14 Ампера, тогава мощността на резистора трябва да е: P=U*I = 14V * 0,14A = ~2 Watt
              156 1.8 TS '98 144hp

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от sandeto Покажи съобщение
                Мдам, диодните крушки са с доста по-голямо съпротивление от обикновенната и компютъра я отчита за изгоряла.
                А за резистора... ще трябва да играе поялника... заголва се кабела малко преди буксата, запояваш, изолираш и гУтоФ... само че има един недостатък - ако утре ти изгори диодната крушка (което м/у другото е мноооого малко вероятно) няма да ти светне контролната лампа.
                Съпротивлението можеш и "на око" да го подбереш, т.е. слагаш, включваш и гледаш дали спира да ти свети чек-лампата... обаче трябва да внимаваш с мощността на резистора, че като му пуснеш повечко ток почва да грее.

                Мощността се смята по формулата: P = U*I
                Напрежението [U] е ясно: ~14V
                A тока [I] смяташ по формулата: I = U/R,
                където [R] е подбраното "на око" съпротивление.
                Пример: Ако чек-лампата спре да свети при съпротивление 100 Ом-а, значи тока ти е: I = 14V / 100 Om = 0,14 Ампера, тогава мощността на резистора трябва да е: P=U*I = 14V * 0,14A = ~2 Watt
                Баш на окомер резистори не се слагат!
                Има едни елементарни формулки по които се смятат такива паралелни товари.
                А целта на занятието е много проста, съпротивлението и съответно тока който протича да стане същия като на стандартната крушка.
                Welcome to the real world

                Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от morfius Покажи съобщение
                  Баш на окомер резистори не се слагат!
                  Има едни елементарни формулки по които се смятат такива паралелни товари.
                  А целта на занятието е много проста, съпротивлението и съответно тока който протича да стане същия като на стандартната крушка.
                  Принципно си прав, но аз лично предпочитам да не се набутвам с 4W-ово съпротивление, ако мога да мина с 2W-тово... и то не само заради $$$, ами и защо ми е да слагам диодна крушка, целта на която е да ми харчи по-малко ток, ако след това ще бухам никому непотребен консуматор дето ще дърпа паразитен ток?! Затова казах "на око".
                  156 1.8 TS '98 144hp

                  Comment


                  • #10
                    диодната реално НЯМА съпротивление
                    а не обратното
                    абе изобщо специалистите тука се въдят като гъби след дъжд
                    Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                    Comment


                    • #11
                      какъв ток се харчи от тия крушки бе???
                      олеле
                      Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от търтей Покажи съобщение
                        диодната реално НЯМА съпротивление
                        а не обратното
                        абе изобщо специалистите тука се въдят като гъби след дъжд
                        В коя посока баце

                        Като изгори няколко ще се сети, че в писанията ми има логика
                        Last edited by търтей; d.m.y г., 15:10.
                        Welcome to the real world

                        Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от morfius Покажи съобщение
                          В коя посока баце
                          абе всъщност ако диода не е лампа (каквото чудо 90% от хората тук сигурно не са и виждали) има съпротивление и в двете посоки
                          ама да не навлизаме в теоретичната физика
                          Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от търтей Покажи съобщение
                            абе всъщност ако диода не е лампа (каквото чудо 90% от хората тук сигурно не са и виждали) има съпротивление и в двете посоки
                            ама да не навлизаме в теоретичната физика
                            Е ако тръгнем по следата на загубения PN преход...
                            Иначе съпротивление винаги има - въпроса е какво
                            Welcome to the real world

                            Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                            Comment


                            • #15
                              ФЕРАРИСТ, като слага тези диодни ленти от пред, на мястото на габаритите, каквито и аз мисля да си сложа, много добре стоят, слагал ли си резистор и ако не светило ли ти е нещо на таблото?
                              Mitsubishi L200 2.5D (115 hp)
                              Alfa Romeo 156 2.4 jtd (136++hp)

                              Comment

                              Working...
                              X